søndag 22. september 2013

Redy

Det var kjærlighet ved første blikk da jeg så genseren Redy hos den danske bloggeren Camijo

Jeg likte alt ved den; snittet, halsen, at "vrangsiden" er ut og den lille effekten med rettmaske på sidene og under armene.


Oppskriften er en kjøpeoppskrift på Raverly, og strikkes ovenfra og ned. 

Dette var første gang jeg strikket på denne måten, og ved hjelp av en engelsk oppskrift, men etter noen timer med google-translate, gikk dette overaskende lett.
  

Jeg brukte en tråd Høylandslammeuld i fargen Bly fra garnudsalg.dk og en tråd Kid Silk fra Drops. 
Ca. 200 g Høylandslammeuld og ca. 5 nøster Kid Silk gikk med.


Er superfornøyd med resultatet, og ser ikke bort fra at det blir flere Redy-gensere i andre farger. Lillesnupp (som ikke er så liten lenger) har ytret ønske om en allerede;-)

Ha en fortsatt strålende søndag!

 Prjona

2 kommentarer:

  1. Lekker genser! Kjekt å finne ei oppskrift som gir vellykka plagg. Er det ikke koselig når "ungene" vil ha strikkaplagg også?

    Ha en strålende dag! Her skinner sola, og jeg har gjort meg klar for tyttebærskogen.

    Klem fra Ingunn i Numedal (kommer opprinnelig fra Tingvoll)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, denne genseren kommer til å bli mye brukt fremover. Her på Oppdal begynner det å bli snø på fjelltoppene rundt oss, og da er det godt å ha noe varmt og godt på seg, både for store og små:-)

      Slett