onsdag 8. mai 2013

Småpussel

Mellom de store prosjektene er det godt å ha noen småprosjekt. 
Halser får man jo aldri nok av. Veldig greit å ha halser i forskjellige former og farger, så kan man velge den som passer til antrekket eller humøret den dagen;-)




Denne halsen er strikket i Hexa fra Du Store Alpakka. Garnet er supermykt, tykt, og samtidig lett og luftig, og FANTASTISK å strikke med. 100 % alpakka gjør halsen god og varm, og er samtidig helt KLØFRI.









Hexa finnes i flere farger, denne ble stikket i koksgrå. Det blir helt sikkert flere halser i dette garnet. Jeg har allerede sett meg ut mørkebrun neste gang.......;-)


Prjona

2 kommentarer:

  1. Hei Prjona,
    kan du forklare en stakkar hvordan du strikker den halsen? Jeg er helt, helt ny på strikkefronten, men har strikket en mariusgenser som faktisk ble fin og en setesdalsgenser som ble kjempestygg (frem og tilbake med mønster er noe HERK!) Jeg synes sånne halser er så fine, men hvor mange masker skal jeg legge opp og hvilken størrelse bruker du på pinnene? Er ribbestrikken 2r 2vr? Og forresten: den siste genseren var kjempelekker! Jeg har allerede vært på Raverlysiden og tittet på mønsteret...
    Hilsen fra Pippi.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Pippi! Så trivelig at du er innom å ser på det jeg har lagt ut:-) Når det gjelder denne halsen, la jeg opp 192 masker og strikket tre rette og tre vrange. Jeg husker ikke hvilken pinnestr. jeg brukte, men jeg vil anta pinne 6..... 2 nøster med Hexa gikk med.
      Lykke til med nye strikkeprosjekt!
      Prjona

      Slett